ممکن است چشمه ای از جوانی وجود نداشته باشد ، اما غذایی که می خوریم و چگونه با خودمان رفتار می کنیم می تواند از پیری جلوگیری یا حتی معکوس کند. بدن شما برای مقابله با آسیب به مواد مغذی مناسب احتیاج دارد و پوست شما نیز فرقی نمی کند. مواد مغذی به سلولها در تکثیر کمک می کنند و انرژی بیشتری دارند. غذاهای فرآوری شده ، استرس ، سموم و رژیم های غذایی کم غذایی باعث افزایش سن پیری می شوند. محافظت از خود در برابر مواد شیمیایی مضر هنگام خواب کافی ، آرامش و ورزش به شما کمک می کند تا یک درخشش سالم داشته باشید.

 
1. مقدار زیادی آب بنوشید.
 
حتی با وجود کمبود کم آبی بدن بدن به روش کمتری عملکرد می کند. فوری که دچار کمبود آب می شوید ، به پوست شما آسیب می رساند و باعث می شود کسل کننده ، پوسته پوسته ، گنگ و گشاد به نظر برسد.
 
2- غذاهایی با آنتی اکسیدان بخورید.
 
آنتی اکسیدان ها بهترین منابعی هستند که بدن شما برای مقابله با بیماری و پیری با کاهش آسیب ها و التهابات دارد. التهاب یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک است. برخی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها عبارتند از:
 
بلوبری
انار
انواع توت های Acai
انواع توت گوجی
اسفناج
تمشک
آجیل
دانه
انگور بنفش
شکلات تیره (70٪ یا بالاتر از محتوای کاکائو)
چای سبز آلی
3. یک بشقاب غذا به رنگ رنگین کمان داشته باشید.
 
رادیکال های آزاد در بدن ما شکل می گیرد و آسیب های عمده ای به ساختارهای سلولی ما وارد می کند. غذاهای غنی از مواد مغذی که می خوریم آنها را خنثی می کند. برای مقابله با انواع مختلف رادیکالهای آزاد ، شما باید وسیع ترین انواع آنتی اکسیدان را مصرف کنید. در مورد رنگ هایی که در طول روز از دست داده اید فکر کنید ، و سعی کنید آنها را در وعده غذایی بعدی خود بگنجانید.
 
4- غذاهای ارگانیک بخورید.
 
این باعث کاهش مصرف سموم پیری می شود.
 
5- قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید.
 
مقادیر اندک خورشید روزانه ویتامین D را تولید می کند و مفید است ، اما آفتاب بیش از حد به پوست شما آسیب می رساند. عینک آفتابی خود را فراموش نکنید و از ضد آفتاب روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید.
 
6. از محصولات طبیعی پوست خودداری کنید.
 
بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد شیمیایی سختی هستند. هنگام انتخاب مرطوب کننده یا آرایش ، بهترین ترکیبات موجود در آنها را به بهترین وجه انجام دهید تا مطمئن شوید که از امنیت آنها اطمینان دارند.
 
7. از محصولات تمیز کننده غیر سمی استفاده کنید.
 
محدود کردن قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی ضروری است زیرا پوست آنها را جذب می کند.
 
8. صاحب یک گیاه.
 
میزان آلودگی داخلی حتی می تواند از سطح خارج از خانه باشد. گیاه در خانه یا میز کار شما به عنوان یک فیلتر هوا عمل می کند.
9- به مقدار کافی ویتامین C دریافت کنید.
 
رژیم غذایی سرشار از ویتامین C منجر به چروک کمتری می شود. محققان دریافته اند که پوست در معرض ویتامین C برای مدت طولانی می تواند تا هشت برابر کلاژن بیشتری تولید کند!
 
10. از شکر خودداری کنید.
 
منجر به کلاژن آسیب دیده و الاستین می شود که باعث ایجاد چین و چروک می شوند.
 
11. چربی های سالم بخورید.
 
ترکیب غذاهایی مانند آووکادو ، روغن زیتون ، تخم کتان ، آجیل و ماهی در رژیم غذایی شما حائز اهمیت است. اسیدهای چرب برای جوانی به نظر رسیدن پوست شما بسیار مهم است.
 
12. بدن خود را تمیز کنید.
 
ایجاد سموم در بدن به دلیل هوا ، آب و غذا باعث آسیب به بدن و همچنین پیری می شود. سم زدایی از طریق پاک کردن آب به بدن توصیه می شود تا بتواند روی تولید انرژی و از بین بردن سموم تمرکز کند. داشتن یک لیوان آب با لیمو فشرده اولین چیزی که در صبح ها انجام می شود نیز بسیار تمیز کننده است.
 
13. درگیر فعالیتهایی باشید که استرس را تسکین می دهد.
 
سطح بالای استرس باعث به خطر افتادن پوست شما خواهد شد. یوگا یا مراقبه را در نظر بگیرید. افراد و فعالیتهای مشکل ساز را از زندگی خود حذف کنید. به دوستان خود اطمینان داشته باشید و در مورد نگرانی ها و مشکلاتتان با آنها باز صحبت کنید.
 
14. خواب.
 
پوست شما جوانتر می شود و خود را بیشتر در هنگام خواب ترمیم می کنید. اطمینان حاصل کنید که شما نه تنها هشت ساعت در شب می خوابید بلکه خواب با کیفیت است.
 
15. ورزش.
 
گردش خون اکسیژن و مواد مغذی را افزایش داده و سموم را از طریق عرق آزاد می کند که منجر به شفاف تر و محکم تر شدن پوست می شود. یادتان باشد لبخند بزنید. این بهترین تمرین برای صورت شماست.
 
برای یادگیری بیشتر در مورد چگونگی باز کردن قدرت مواد غذایی برای ترمیم بدن ، جلوگیری از بیماری و دستیابی به سلامت بهینه ، آماده هستید؟ هم اکنون برای کلاس کلاس وب رایگان با کارشناس تغذیه کلی LeVeque ثبت نام کنید.
 
کریستی رائو
کریستی رائو
تیم تحریریه MBG
کریستی رائو یک متخصص تغذیه ، مربی سلامتی و مربی Pilates است. رویکرد او به سلامتی یک نگرش جامع است ، به این معنی که او به چگونگی اتصال همه مناطق زندگی شما می پردازد ...
اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع
سلامت یکپارچه
کسل کننده پوست؟ در اینجا یک مکمل برای کمک به شما درخشان از داخل وجود دارد
DARCY MCDONOUGH ، M.S.
کسل کننده پوست؟ در اینجا یک مکمل برای کمک به شما درخشان از داخل وجود دارد
زیبایی
12 بهترین محصول برای پشتیبانی از میکروبیوم پوست سالم
ALEXANDRA ENGLER
12 بهترین محصول برای پشتیبانی از میکروبیوم پوست سالم
چگونه به طور طبیعی پوست درخشان را بدست آوریم
با SHIVA ROSE
چگونه به طور طبیعی پوست درخشان را بدست آوریم
وزن متناسب
روزه متناوب (بطور شگفت آور) پرتحرک ترین رژیم غذایی سال 2019 است
ABBY MOORE
روزه متناوب (بطور شگفت آور) پرتحرک ترین رژیم غذایی سال 2019 است
سلامت یکپارچه
دانشمندان یک مرحله از واکسن برای التهاب مزمن نزدیک تر هستند
SARAH Regan
دانشمندان یک مرحله از واکسن برای التهاب مزمن نزدیک تر هستند
زنبورهای بارت
محتوای پرداخت شده
3 آرایش چشم آسان به نظر می رسد که می توانید تقریباً در هر مکانی انجام دهید
کریستا سورانیو
3 آرایش چشم آسان به نظر می رسد که می توانید تقریباً در هر مکانی انجام دهید
 
 
آخرین مقالات
سلامت یکپارچه
آیا پروبیوتیک ها در مورد نفخ و هضم غذا کمک می کنند؟ در اینجا علم است
JULIE M. GOOLSBY ، M.A.
آیا پروبیوتیک ها در مورد نفخ و هضم غذا کمک می کنند؟ در اینجا علم است
TRENDS مواد غذایی
دانشمندان کشف کردند چه چیزی باعث می شود طعم نان خیلی خوب شود و اکنون گرسنه هستیم
الیزا سلیوان
دانشمندان کشف کردند چه چیزی باعث می شود طعم نان خیلی خوب شود و اکنون گرسنه هستیم
حرکت
طبق تحقیقات جدید ، یوگا چگونه مغز شما را تحت تأثیر قرار می دهد
CHRISTINA COUGHLIN
طبق تحقیقات جدید ، یوگا چگونه مغز شما را تحت تأثیر قرار می دهد
رشد شخصی
دانشمندان می دانند که توسعه این مهارت برای موفقیت بسیار مهم است
الیزا سلیوان
دانشمندان می دانند که توسعه این مهارت برای موفقیت بسیار مهم است
تندرستی بانوان
این بزرگترین افسانه قاعدگی است و شایع تر از آنچه فکر می کنید است
KIRSTEN KARCHMER ، LAC
این بزرگترین افسانه قاعدگی است و شایع تر از آنچه فکر می کنید است
سلامت یکپارچه
فصل آنفولانزا آغاز شده است بیش از 15 سال (پس چه زمانی پایان می یابد؟)
CHRISTINA COUGHLIN
فصل آنفولانزای نخستین شروع در بیش از 15 سال (پس چه زمانی به پایان خواهد رسید؟) آخرین ARTICLES
 
 
 
 
داستانهای محبوب
آیا من تمرینات کگل خود را به درستی انجام می دهم؟
آیا Nightshades در واقع برای شما بد است؟
The Plant Paradox: کتاب جدید دکتر استیون گاندری توضیح می دهد که چگونه لکتین ها می توانند سلامتی شما را آزار دهند
14 نشانه شخصی یک خودشیفتگی است
کاربردهای شگفت انگیز و فواید سلامتی آلوئه ورا
انتخاب برای شما
تغییر سازندگان
سال 2020 خواهد بود که سالانه برندهای عمده در بسته بندی دایره ای سرمایه گذاری می کنند
سرمقاله MBG
سال 2020 خواهد بود که سالانه برندهای عمده در بسته بندی دایره ای سرمایه گذاری می کنند
شركت كردن
چرا متخصصان فرزندپروری می خواهند کودکان مستقل و مهربانی را پرورش دهید
سرمقاله MBG
چرا متخصصان فرزندپروری می خواهند کودکان مستقل و مهربانی را پرورش دهید
سلامت یکپارچه
چرا ما ضد پیری نیستیم ، ما پیرزن سالم هستیم
سرمقاله MBG
چرا ما ضد پیری نیستیم ، ما پیرزن سالم هستیم
حس هفتم
محتوای پرداخت شده
چگونه به روال روزمره مراقبت از پوست در شب خود بپردازید
مرجع: فروشگاه اینترنتی ثانیکالا